A vegades, llegir a l'autobús, es converteix en tota una odissea. Un ha de concentrar-se en cada frase, en cada paraula, en cada síl·laba mentre la passatgera del seient del costat es sacseja frenèticament buscant per les interioritats de la seva bossa el maleït mòbil, que va vomitant insistent les quatre notes del ballenato de torn o del reagetown (o com diables s'escrigui) de moda del moment. Un es sent temptat a vegades a tancar el llibre i a col·laborar en la recerca de l'irritant telèfon. Qualsevol cosa, per tal que el Georgie Dan deixi de martellejar els meus timpans. Però en cuanto ho troba, no millora la cosa, no senyor. En aquell moment, si bé cessa la melodia embafadora, no és menys cert que comença una nova forma de tortura. La del diàleg a crits. Crits esquitxats amb escandaloses rialles que apunyalen l'aire. Millor tancar llavors el llibre de manera definitiva i resar amb molta devoció per arribar quan més aviat millor a la nostra parada. I que per favor per favor per favor no hagi cap embús.

cançó de moda
repetitives notes
surten del mòbil

9 comentaris:

EQMEVD ha dit...

no entenc perquè la gent crida quan parla per telèfon. Suposo que no han superat la fase del telèfon Danone. aquell que en lligava dos de buits amb un fil...

Buk ha dit...

Jajaja...si, deu se aixó! :-)
Es que és una cosa espectacular. La gent no té ninguna mena de pudor. A mi em donaria no se qué que tota la gent del meu voltant s'adonés de tot el que estic xerrant. Al final, per agafar el transport públic, hauré de dur taps per les orelles. I una pinsa al nas, també, que començo a pensar que cada cop hi ha més gent alérgica a l'aigua.
Senyors, una dutxeta abans de sortir de casa!!! Que una cosa és estalviar aigua i una altre fer apologia de la guerra bacteriológica!

Un petonot, elur

neus ha dit...

Goita! ja tinc petó fins i tot abans d'escriure! jejejeje Buk!!! que t'has despistat!! ;)

Jo tampoc ho entenc... n'hi ha que si pengéssin el telèfon es "comunicarien" igual de bé, només els faria falta treure el cap per la finestra!!

Avui m'ha arribat una petita joia: "Haiku: la vía de los sentidos" del Vicente Haya... promet, promet...

Un petó, despistat! ;)

dErsu_ ha dit...

No llegeixo mai a l'autobús. No pas pel mareig que em provoca, doncs no necessito llegir per marejar-me, sinó perquè hi han tantes coses per observar, en un autobús.

Jaqme ha dit...

I si el Llibre fos el diàleg de qui tens assegut al costat?

Buk ha dit...

Ostres, elquemaietvaigdir, t'he tornat a canviar el nom!!! Sóc un desastre. Un cop em sembla que ja et vaig confondre amb el Jaqme, i ara te re-batejat com a elur. Ahhhh....si és que necessito unes vacances...

Sorry, maca. T'asseguro que em llegiré unes quantes vegades el que escric abans d'enviar-ho

Un petó i perdona!

Buk ha dit...

Elur: Ostres, aquest llibre no el tinc. Jo, llibre que treu el Vicente, llibre que compro. Hauré de mirar d'aconseguir-lo.

Dersu, Jaqme: Si que és veritat que amb els diàlegs i els personatges que et trobes en els autobusos s'hi podria escriure una gran novela. Jo sempre duc una llibreteta i moltes vegades deixo de llegir per acabar anotant el que passa al meu voltant.

EQMEVD ha dit...

jeje, dos petons en comptes d'un. el primer robat per despistes, i el segon de rebot, mira que bé!
ai les vacances...

neus ha dit...

El vaig trobar via internet a http://www.casadellibro.com/fichas/fichabiblio/0,1094,2900001098758,00.html?codigo=2900001098758&titulo=HAIKU%3A+LA+VIA+DE+LOS+SENTIDOS i ha trigat bastant a arribar, però vaja, pel que interessa ja hi ha prou paciència ;)

Bon dia!

Petó!