Vam ser l'altre dia a una exposició sobre el poeta Jaime Gil de Biedma. Em va sorprendre lo bé muntada que estava. Vam passar una bona estona entre manuscrits, llibres, fotografies i objectes personals de tot tipus. També havia projeccions de vídeos on Gil de Biedma recita els seus poemes, enregistraments d'àudio, etc. Només entrar en l'exposició ja t'obsequiaven amb un petit libreto molt bé maquetat, de bell disseny, amb diversos poemes seus. La veritat és que em va sorprendre gratament i tinc planejat repetir l'experiència.
Volia ressaltar unes paraules seves, que per motius personals, em van impactar molt. Algunes persones que conec, i que han compartit mals moments, sabran del que parlo. Diuen així:

Sento que la meva necessitat gairebé histèrica de sortir a la nit ha disminuït. Tranquil·litat sexual. I desig de no prendre massa compromisos: alleugerir relacions amb els amics, necessito aprendre a veure'ls menys.

J. Gil de Biedma, 1974.


Doncs això. Que totalment d'acord, senyor poeta.

4 comentaris:

EQMEVD ha dit...

És un dels meus poetes preferits, juntament amb Goytisolo, Rimbaud i el maudit Baudelaire...

I sí, tenen tots plegats la capacitat de connectar amb tu, amb el que sents i el que vius encara que la nostra vida i la seva segurament no tenen gaire a veure.

En Biedma era tremendo per les nits...potser tu també, jeje

Potser només és que ens fem grans, i ens en adonem quan ens reflectim en aquests versos.

Buk ha dit...

Jajaja... jo sóc molt bon minyó a les nits. En tot cas, sóc tot lo dolent que em deixen. Ni una miqueta més jajaja ;-)

Rimbaud i Baudelaire també son uns dels meus poetes preferits. Juntament amb Bukowski, d´aquí lo de 'Buk'. I ara recordo que "Poesia completa" de Rimbaud, va ser un dels primers llibres que vaig regalar a una noia molt especial. Ella estava estudiant francés i l´hi vaig regalar l´edició bilingüe. De Goytisolo no he llegit massa, però el que he vist m´ha agradat força.

EQMEVD ha dit...

mira, mira...un lector de Bukowski.

No sembla tenir gaire a veure amb els haikús...( i més amb nits desenfrenades, ehem...però et creuré)

Buk ha dit...

Doncs, si. Així és. El nom del blog també està agafat de l´antologia de relats i poemes d´en Bukowski "Lluitant a la contra" editat per Anagrama. Matrícula d´honor, Nohisoc ;-)