"...en la vida no has de posseir res més del que la teva esquena pugui carregar"
Into the Wild - Chris McCandlees

No us perdeu "Into the wild" (Cap a terres salvatges), la darrera pel·lícula dirigida pel Sean Penn, basada en el llibre del Jon Krakauer, basat ell mateix en la vida del Chris McCandlees. En Chriss és un jove inconformiste que tot just acabar la carrera, decideix trencar amb la societat, deixar-ho tot enrera (família, amics, una vida fàcil i plena de luxes...) i anar a cercar la veritat al cor de la Natura. Influenciat per les lectures de gent com Thoreau (abans que amor, diners o fama, doneu-me la veritat - cita a la pel.lícula) i Tolstoi, s'endinsa en la vida salvatge sense més companyia que uns quants llibres.

Tot el dia que hi dono voltes. Jo ja vaig a la recerca del llibre del Jon Krakauer. L'he d'aconseguir.

Costi el que costi.

PD: No cerqueu crítiques de la pel·lícula. Totes elles expliquen el final. 'Neu al cine sense idees preconcebudes. Deixeu-vos arrossegar pel film. Deixeu-vos sorprendre. No us en penedireu. Paraula d'en Buk.

10 comentaris:

Jaqme ha dit...

Fet.
La cercaré i la veuré.
Quines ganes!
I el llibre també.
Passa'm l'edició si la trobes, encara que malauradament ja suposo que en la nostra llengua no hi serà.

Buk ha dit...

Crec que tu en gaudiràs especialment, Jaqme. A mi fa dies que m'obsessiona. Hi dono voltes constantment.

Jo ja he trobat el llibre en castellà. En edició de butxaca barateta... Però no l'he comprat. I es que he descobert que també ho tenim en català!!!
Amb el títol "Cap a rutes salvatges"
Malauradament encara no l'he pogut aconseguir. Ahir vaig visitar cinc (!!!) llibreries diferents a Barcelona i en totes elles estava esgotat (la versió catalana, que no la castellana). Tindré paciència i aniré provant. S'ha de llegir, aquesta història.

Buk ha dit...

I aquí hi tens un enllaç amb el llibre en català (preu, autor i editorial inclosa) i amb altres obres de l'autor:

Casa del llibre

PD: "Cap a terres salvatges" i no Cap a rutes salvatges, com t'havia dit a l'anterior comentari...

Jaqme ha dit...

Doncs ja està, Buk.
Comprat!
Moltes gràcies per la recomanació i per aquest enllaç.
No tot arriba a l'illa, i molt manco al meu poble, on les llibreries només són papereries i abunden les ferreteries, així que he aprofitat per comprar un parell de llibres més.

Ara ve quan hauré d'esperar a llegir el llibre per després veure la peli.
:)

Esperar.
Però moltes gràcies!

Buk ha dit...

Jo ja el tinc, també! Després de molt voltar per fi l'he aconseguit. Al FNAC. No m'agrada comprar en grans superfícies, però es que no hi havia manera. El vaig començar a llegir ahir a la nit. Ja em diràs que et sembla.

Laura Dalmau ha dit...

mmm... després de llegir-vos i sense fer cas de les crítiques, aniré a veure la pel·lícula ‘Hacia rutas salvajes’ el cap de setmana que ve ... ara a mi també m’ha agafat el cuquet... i he vist que la fan al Bosque de Barcelona.
Gràcies!
;O)

Buk ha dit...

Ahhhhh...Laura, ben bé que fas! Ja veuràs com hi guadeixes!

I ja em diràs que et sembla :-)

Hematie ha dit...

Te escribo para que sepas que seguí tu recomendación, y lo hice sin ideas preconcebidas, sin tener idea de su vida ni de cómo podía acabar la película.

Desde ayer no dejo de pensar en ella. Me ha marcado muchísimo, es increíble. La visión de una libertad tan extrema, la diferencia de su vida con la nuestra,las citas, su coraje, su final...

Una de las mejores películas que he visto. Salí del cine casi sin palabras.

Buk ha dit...

Hematie, no saps com m'alegra que t'hagi agradat tant la pel.lícula! Realment fa pensar, oi? Jo encara hi dono voltes. Ara m'estic llegint el llibre i també m'està agradant molt. Aquesta història m'ha marcat i em persegueix a totes hores. M'obsessiona, si t'he de dir la veritat.
Per a mi també és una de les millors pel.lícules que he vist.

M'alegro de que coincidim!!!

Hematie ha dit...

Exacto Buk, esa es la palabra, obsesiona. Le doy vueltas cada dos por tres. Y sí que da mucho que pensar. Ves su libertad y la de uno mismo y es abrumador. Es la historia de una persona que hizo algo tan increíble que descoloca.

Me gustó mucho cuando escribió en el libro: "la libertad sólo es real si es compartida".

Yo creo que también voy a leer el libro, además de los libros que se nombran. Ayer ya los estuve mirando :)