Aquest cap de setmana, després d'anar a la piscina, vaig tenir la mala pensada d'acudir al jacuzzi amb la idea de relaxar-me. És un jacuzzi bastant gran que es troba en una zona d'aigües. Una zona d'aigües que inclou una petita piscina on es fa aquagym.
Doncs bé, estava un servidor gaudint de les bombolles quan de cop i volta un xiscle semblant al d'una gavina famolenca seguit d'un brutal xipollejo, em va arrencar dels meus pensaments. A l'obrir els ulls em vaig trobar amb un espectacle dantesc. La gavina famolenca era una marujona grossa que es trobava jugant un partit d'alguna cosa semblant a waterpolo. La bona dona cridava, saltava i es desesperava organitzant a la seva defensa. Esquitxava, sacsejava i llançava la pilota sense cap tipus de criteri. Una de les vegades la pilota va anar a parar davant dels meus nassos. La bona dona me la va reclamar de forma estrident amb els seus xiscles irritants de gavina carronyera. La hi vaig llençar amb tota la mala llet de la qual vaig ser capaç. Apuntant a la seva grossa testa. Però la meva punteria ja no és la que era i vaig acabar llençant al terra un test amb plantes de plàstic. A la pròxima no t'escapes foca, vaig pensar. Perquè això és el que semblava saltant i jugant amb la seva pilota. Una enorme foca sorollosa i bigotuda.
Total, que la pròxima vegada que vagi a la piscina, portaré arengades amb les quals obsequiar els seus graciosos malabars amb la pilota. A veure si així s'està calladeta i deixa que el jacuzzi sigui el que està destinat a ser. Un lloc de relax on oblidar-se de la gent sorollosa com ella.